Virka dina fötter varma!

Nu håller jag på med ett projekt för er som, precis som jag, fryser lite om fötterna när vintern närmar sig. I ärlighetens namn så gillar jag mer tjocka strumpor men dessa tofflor är inte alls tokiga att ha på sig. 
 
 
Använder mig av chunky wool och ett nystan räcker till en toffla. Virknål på 15mm.
 
Mönster till fötter i storlek 39:
Lägg upp 12 lm.
V1-2. Virka fm runt om, i varje ände virkas 4 extra.
V3. Virka fm ena maskbåge varvet runt.
V4. Virka fm varvet runt.
V5.Räkna dina maskor, det ska nu vara 34 m. (Jag valde att markera 20m där jag kommer virka fram och tillbaka, se vänster toffel i bilden) Smygmaska fram till markering. Virka fm till andra markeringen och minska 3ggr vid tån. 
V6-7. Virka tillbaka och minska 3grr vid tån.
Nu har du inte mycket garn kvar och är strax klar! Ta hjälpt av virknålen och dra garnet igenom maskorna som skosnören och fäst tråden.
 
Om ni vill ha mindre tofflor så minskar ni bara lm i början.
 
Instagram: @ungatanten

Kommentera här: