Locket på!

Detta är roligt men samtidigt en svår nöt att knäcka. Nu är storleken på min blivande ryggsäck klar, men garnet är också slut. Det betyder att jag antingen måste köpa ett Zpagettigarn i samma nyans, eller använda mig av ett helt annat garn.
 
Jag är mest sugen att använda mig av ett mindre bomullsgarn, som passar 4mm virknål, och virka dubbelt. Locket borde då inte bli så sladdrigt och det kan vara snyggt att locket får en annan textur.
När den funderingen är klar så kommer följdfrågorna!
Ska det vara i samma färg? Hur ska mönstret på locket vara? Hur "låser" man väskan?
 
Remmarna kommer jag inte att virka, jag har läst för mycket om garn som töjer sig. Därför tar jag lärdom av ryggsäckar man köper i butik och kommer köpa nylonremmar. Troligtvis svarta om jag inte lyckats hitta remmar i rätt färg.
 
Måtten är ungefär som en klassisk Kånken från Fjällräven.

Kommentera här: