Början på något fint

Nu är jag igång med linnet och jag är så otroligt nöjd med mitt garn!
 
Valde att promenera längs Ringvägen i Stockholm och där finns en liten söt garnbutik, Stick it up. Som får, måste tillägas, in väldigt mycket garn trots att butiken inte är så stor.
 
Eftersom mönstret jag nu virkar skapades för länge sen så har garnet som de virkat med utgått. Så tillsammans med personalen pratade vi om vilket garn som skulle bli bästa ersättaren. Det var tre kandidater, alla i bomull eller bomullsmix. Tillslut var det färgen som avgjorde. Jag ville ha vitt, men inte den kritvita färgen, utan något mjukare - typ grädde?
 
Med mig i en påse följde 6 st nystan, oblekt, av summer cotton från Svarta fåret
 
Det är ett otroligt mjukt garn!

Kommentarer:

1 maria hagström:

Vilket vackert linne!!!! Var köpte du mönstret? Skulle också vilja virka mej ett sådant.

Kommentera här: