Januari

Jag tänkte starta en tradition att prata om vad jag har virkat under månaden som gått. En liten snabb uppdatering helt enkelt!
 
 
Högst upp till vänster ser ni en babyfilt jag började med bara för någon dag sen. Har aldrig virkat en stjärna förut, men när man kommit några vart är det lika enkelt som att virka en mormorsruta. Och tack vare tjockt garn och en virknål på 10mm så växer filten snabbt!
 
Min andra filt är virkad i en nytt mönster jag har lärt mig. Man virkar "från hörn till hörn" och det blir en fin och tät filt och som man ser i bilden så blir färgskiftningen så vacker!
 
Fortsätter på den röda sjalen! Den kommer ta några timmar till men ärn ett perfekt mysprojekt som jag tar fram lite då och då.
 
Tillåt mig presentera napphållare av eget mönster. Många har gjort dom tidigare och det är säker så att mitt mönster redan finns där ute. Men jag såg en bild och tänkte att jag måste utmana mig ifall jag vill börja göra riktigta mönster själv en dag, så detta var perfekt! Mitt mönster kommer inom en snar framtid.
 
Tack januari, du var super mysig!

Kommentera här: