1 december

Nu har första avsnittet av julkalendern har gått på TV och det är med glädje som jag visar min första burk!
 
Idag är det glöggens dag och jag inspireras av Blossa som varje år kommer med en ny smak. Tänk vilka kreativa människor som måsta stå bakom den drycken!
 
Om du vill virka:
Virknål: 4mm
Garn: gul, rosa, lila, vit
 
Virka en rund botten. 5 lm, sm ihop till en ring. 12 st i ringen.
Öka sedan med 12 st för varje varv.
När din runda virkning matchar botten av burken virka fm ett varv runt i bakre maskbågen.
Ett varv med st.
Ett varv med fm.
Sen inspireras jag av Bauta Witch, fast lägger till en rad med extra "V".
Ett varv med fm.
Ett varv med st.
Ett varv med fm.
Den vita kanten är sm som blir en fin fläta som avslut.
 
 Jag skriver endast i stora drag hur jag har virkat då alla burkarna i denna julkalender varierar i storlek.

Kommentarer:

1 Sonja:

Snygg!

Kommentera här: