När 5 nystan blir 1

Här är det färdiga resultatet av babyfilten som fick ett nytt hem i helgen.
Nästan att jag hade svårt att ge bort den - för jag blev så nöjd!
 
Maskorna är stora och härliga tack vare det tjocka garnet och virknålen på 15 mm.
Under tiden jag virkade kände jag att jag ville göra filten mer unik än att bara virka den helt i beige. Så jag började rota runt i i den stora garnkorgen (ja, jag har flera) och hittade flera nystan som gick i olika bruna toner.
 
Men alla de garnera var ju tunna, max en virknål på 4 mm....
Då fick jag inspiration från andra nystan där man inte har tvinnat ihop snörena i garnet. Som till exempel här!
Så med 5 olika nystan fick jag till det perfekta garnet för denna filt.
 
För att det skulle kännas enhetligt så virkade jag fasta maskor med orginal garnet i beige.
 
 
 
Bara ett litet nystan kvar, den sparas så klart!

Kommentera här: