Nu måste jag planera!

Syfestivalen närmar sig och det är dags att kika vilka utställare som kommer och vilka aktiviteter som finns.
 
Och det finns en aktivitet som är helt utanför virkningen som jag ska gå förbi. Sala Laser har ordnat så att man kan montera ihop en läderkotte, kan ju bli hur fint som helst!
 
Som alltid ska jag försöka hejda mig från att köpa varje nystan som jag blir kär i. Med en stor korg, två små och en byrålåda full med garn hemma så måste jag inse att min lägenhet närmar sig sin maxgräns.
 
MEN! En sak som jag verkligen vill ha nu är en tunisisk virknål (vissa säger krokning). Det är en extra lång virknål med en krok på ena änden och en knopp på andra. Detta ska vara en blandning mellan sticka och virka. Den efterliknar stickningen genom att man ska lägga upp maskorna runt nålen, men maskorna virkas sen på "tillbakavägen". 
 
Jag vill inte kliva ut från mässan utan en tunisisk virknål i min hand!
 
 
Jag kommer gå på lördagen, med lila hår och min gula väska. Vi ses!
 
Instagram: @ungatanten

Kommentera här: