#24burkartilljul

Jag har otroligt positiva känslor till jul och längtar till julafton redan! Brukar sova över hos mamma och pappa och bara skrutta runt hemma hos dom bland tomtar och röda ljus. Tror att det faktiskt är min mamma som har gjort att jag har så varma känslor för julen, hon byter till och med till röda mattor när första advent kommer!
 
Vissa hittar inte julefriden eller glädjen och det tycker jag är så synd, skulle verkligen önska alla en riktigt god jul - på riktigt!
 
Mina föräldrar har några trevliga knep för att julen har blivit så bra för oss barn, som att ha ett paket köttbullar ifall lusten att rulla köttbullar dör ut. Samma sak med godis, det är en bonus om vi gör eget - inget måste.
 
Sen gillar jag ordspråket "hellre skit i hörnen än ett rent helvete". Mycket trevligare att vi i familjen tittar på en julfilm och äter godis än att någon jagar en damråtta i hallen. Den jakten kan vi ta senare.
 
Nästan som en kärleks förklaring till julen kommer jag ha min egna julkalender som ni får ta del av!
 
Totalt 24 burkar kommer få värmas av garn i december. Det kommer bli en blandning av regnbågens alla färger och olika mönster. Inspiration från andra virkare och livet.
 
Hoppas ni kommer gilla burkarna som kommer ploppa upp här i december! Jag kommer även lägga upp bilderna på Instagram.
 
Instagram: Ungatanten
#24burkartilljul

Kommentarer:

1 Sonja:

Vad kul! Jag behöver lite inspiration,har flera glasburkar hemma.

Kommentera här: