Pussyhat!

Jag har aldrig mössa på mig inomhus, men igår var det ett undantag!
 
Stolt gick jag med min pussyhat heeeela dagen. Och vilken respons jag fick!
Två mössor ska göras till kolleger och många nyfikna på vad mössan stod för.
 
I stora drag så står mössan för kvinnors rätt och lika värde, var man än är på jorden!
Ni kan läsa mer på https://www.pussyhatproject.com/
 
Tack Maria Yvell som har gjort detta mönster!
Jag gjorde min av molly-garn och med virknål 7, så jag tog bort några rader och bestämde mig för att vika upp min kant. Mönstret hittar ni på hennes blogg!  
 

Kommentarer:

1 Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!:

så fin

Svar: Tack :)
Unga tanten

2 Anna:

Vad fin :D
Skulle jag vilja ha, men kan typ inte virka :/ Du kan göra en ;)

Svar: Tack!Ge dig tiden att lära dig, när du väl kan så kan du skapa vad du vill :)
Unga tanten

3 Eva 🌸:

Jag vill också ha en 🌺🌺🌺

Kommentera här: