Julklappen växer!

I julklapp fick jag ett garn som många i virkvärlden vill ha - Cotton flower.

Det visades upp på symässan och när jag till slut inte kunde hålla mig så var dom redan slut på lagret. Men innan jul så fick favoritgarner.se in nya nystan. Eftersom mina föräldrar visste att jag verkligen ville ha ett så övervakade dom hemsidan hela eftermiddagen när det ryktades att de skulle uppdatera webbshoppen.

Det är väl ändå kärlek?

 Så nu sitter jag lite varje kväll och virkar på en sjal. Eftersom det var min första kontakt med garnet och jag har aldrig virkat med ett otvinnat garn så valde jag att göra en halv mormorsruta.
 
 Från julröd till vinrött. Visst blir färgskiftningen vacker?

Kommentarer:

1 Anki:

Spännande! och ja så fint det blir! Jag har också köpt mig ett Cotton Flowers som ska bli en sjal också tänkte jag. Ska bli spännande att prova det garnet, har inte använt sånt otvinnat garn heller. Måste bara avsluta lite andra projekt först :)

Svar: Det var väldigt lätt att virka med måste jag ändå säga, väldigt trevligt garn!Det är samma här, det är väldigt lätt att starta olika projekt, men ibland måste man säga till sig själv att avsluta några innan man får börja på något nytt :)
Unga tanten

Kommentera här: