21 december

Snaaaart är det julafton! Granen är köpt och snart ska den dekoreras. Dagens burk skulle bli extra fin med några grankvistar i kan jag tänka mig.
 
Om du vill virka:
 
Virknål: 4mm
Garn: vit & grön & brun
 
Denna virkas från toppen till botten
Virka lm och mät runt din burk, när det når runt virkar du ihop den till en ring med en sm. (jag hade 50 lm)
Virka fm. (jag gjorde 5v)
Byt färg till grönt. Granarna är byggda med dst. Eftersom jag hade 50 lm i början så virkade jag följande: 4lm (räknas som dst), öh 4 m, dst, 3lm, dst i samma m. fortsätt varvet runt.
Närsta varv virkas 4 fm i lm bågarna, samt en fm mellan varje gran.
Byt färg till brunt. Stammen är virkad med 2 hst, sedan 3 lm till nästa stam.
Byt till valfri färg. 4 fm i varje lm båge.
Virka fm (jag gjorde 5v)
 
 Jag skriver endast i stora drag hur jag har virkat då alla burkarna i denna julkalender varierar i storlek.

Kommentera här: