Vilken virknål?

Det är nästintill omöjligt att bara ha en virknål. Av flera anledningar!

För det första skulle bara en virknål betyda att man endast virkar med samma garn-tjocklek. 
För det andra så finns det virknålar i olika material, så innan man hittar sin favorit kan det behövas testas lite.
För det tredje så är virknålar (för mig i alla fall) precis som med garn - ibland omöjligt att inte köpa!

Vilken typ av virknål gillar du?

 Gå med i gruppen Virka Mera på facebook och rösta!
 

Idag så virkar jag bara med virknålar som har handtag, eller när dom är så tjocka att handtag inte behövs, som när man är uppe i 10mm eller mer. Då använder jag både trä och plast.

Mina första virknålar var i metall. Då var jag nöjd men idag kan jag tycka att de känns kalla i handen. Dom sällskapar nu de nyare virknålarna.

Helt klart har jag för många, vissa storlekar har jag dubbletter av.

Jag hade en gång en favorit-virknål, stl 6, i plast som var genomskinlig och fylld med guldglitter. Den var så fin! Den kändes bra i handen trots att den inte hade handtag. Men någon gång så försvann den. Kanske finns den någonstans i lägenheten, vem vet. 

 
Det är tur att virknålar inte kostar allt för mycket, för jag har på känn att jag kommer ”råka” köpa hem fler.