Den perfekta söndagen.

Det är höst och luften är frisk, men jag fryser inte för solen strålar. Jag har varit på sy- & hantverkmässan och dagen är fulländad.

Det är tredje gången jag går på symässan och det jag tycker är roligast är att mässan inte krymper. Och trots att jag ”bara” virkar så känner jag mig full av inspiration och hittar massa roliga saker och så klart garn!

Jag ska vara ärlig så sänkte jag nog medelåldern med 20 år, men vad gör det? Vi tanter har det så trevlig i mässhallen.

Om ni läste min köp-lista i inlägget tidigare så kan jag säga att jag kom hem med mer saker än planerat...

Men hur ska man kunna säga nej när det finns väggar av garn i all oändlighet? Jag kände mig stark och köpte bara 6st garn idag!

 
Letade överallt efter en glittrig virknål... Men utan att lyckas, så jag köpte två utan glitter som kompensation.
 
Ett portmonnäknäppe dök upp mitt framför näsan på mig när jag gick i gången, så ett fick följa med mig hem. Mitt hjärta ville köpa alla, men hjärnan sa bara ETT...
 
 
Hos Salabim köpte jag en julklapp till min lillasyster, så vågar jag inte avslöja något här än!

Blixlås fick jag med mig hem. Det var inte med på min lista men ändå följde 12st med mig hem. Spännande!

Sen köpte jag lite tyg. Inte heller planerat men kan alltid vara bra att ha tänkte jag.

 

Nästa sy- & hantverksfestival är i februari 2017, får man längta redan?

 

 
 

 


Kommentera här: